قبرس
جدیداٌ سرزمین قبرس توسعه و گسترش‌های متعددی در همگی مورد‌ها داشته میباشد، به همین انگیزه این مرزو بوم سرمایه‌گذاران، گردشگر‌ها و اشخاصی که قصد اقامت دایم درین مرز و بوم را دارا هستند، جذب نموده است. بیش‌ترین قشری که قبرس را تحت عنوان اقامت دایم خویش تعیین می‌نمایند، سرمایه‌گذاران و تاجران می باشند. چرا‌که این مرزو بوم اروپایی از نگاه تجاری و سرمایه‌گذاری از شایسته ترین کشورها در اتحادیه‌ی ا ویزا کاری قبرس شمالی روپا شناخته می‌گردد.
 
جزیره‌ی دل‌انگیز قبرس بعداز دو جزیره‌ی سیلسیا و ساردنیا، مطرح ترین جزیره دریای خزر میباشد. این مرزوبوم از زیبایی بی‌نظیری سود کرده و پایتخت آن نیکوزیا میباشد. نیکوزیا، از لحاظ مساحت نیز والا‌خیس از دیگر شهرهای این مرز و بوم میباشد.
 
ساکنین میهن قبرس حدود 1.2 میلیون نفر میباشد که به قبرسی‌ها پر اسم و رسم می‌باشند. این مرز و بوم از دو جامعه‌ی جدا با تمدن و گویش مختلف با یکدیگر تشکیل‌شده میباشد. عموم یونانی نشین در نصیب قبرس جنوبی، با آیین مسیحیت و گویش یونانی، هم‌اینگونه عموم سوراخ‌نشین در نصیب قبرس شمالی، با آئین اسلام و لهجه ترکی، سکونت دارا‌هستند. عموم این دو بخش نژاد، آئین و گویش متفاوتی دارا‌هستند که ریشه در آداب‌ و رسوم و فرهنگ مادری آنها دارااست. یکسری فرهنگ و تمدن متفاوت نیز در مملکت قبرس وجود داراست که به سه تیم روس‌ها، اتباع فرنگی و پناهندگان غیررسمی تقسیم‌بندی میگردد.
 
زبانی که در سرزمین قبرس رایج میباشد، بسته به ناحیه‌ی معاش گوناگون میباشد. به صورت نمونه در نصیب قبرس جنوبی لهجه یونانی و در نصیب قبرس شمالی گویش ترکی مرسوم میباشد. در پیشین به جهت اینکه قبرس یکی‌از مستعمره‌های بریتانیا بوده میباشد، لهجه انگلیسی در میان عموم محلی اشاعه متعددی پیدا نموده است، به صورت که اکثری از عموم مستقر قبرس بدین لهجه حرف می‌نمایند. شما می‌تونید با احاطه به لهجه انگلیسی بدین مرز و بوم سفر کرده و به‌‌ راحتی معاش فرمائید.
 
هجرت به قبرس از روش فعالیت
عالی میباشد پیش از اینکه برای مسافرت به مرزوبوم قبرس مبادرت فرمایید، با شیوه‌ی دریافت اقامت دایم و موقت در قبرس برای اتباع غیر اتحادیه‌ی اروپا آگاه گردید. کسانی که ملیت اروپایی ندارند بایستی برای اخذ جواز عمل و اقامت موقت در مملکت قبرس به اداره‌ی هجرت آن مراجعه نمایند. مجوزهایی که به وسیله اداره‌ی هجرت به افرادی که ملیت اروپایی ندارند اهدا میشود، اعتبار یک یا این که دو ساله دارااست. متقاضیانی که توانسته اند جواز را اخذ نمایند، می توانند صرفا 3 الی 4 ماه در آن سوی مرز قبرس باشند. اگر که بیش‌خیس از این بازه زمانی مجال در آن سوی مرز قبرس، مجال خویش را صرف نماید، تایید صلاحیت اهدا گردیده فسخ می شود. می توانید بعداز انقضای این جواز مجدد به اداره‌ی هجرت قبرس مراجعه کرده و آن را تمدید فرمائید.
 
 
در شرایطی‌که درخواست کننده مسافرت کاری به قبرس میباشید، می بایست برای اخذ تایید صلاحیت کاری و اقامت موقت درین سرزمین، نیاز میباشد یک تفاهم نامه یک ساله با یک کمپانی در میان‌المللی در مرز و بوم قبرس را ارائه دهید. یکی‌از شروطی که‌این تفاهم نامه می بایست داشته باشد، معیار حقوقی میباشد که با مالک کمپانی تفاهم نامه بسته‌اید و دستمزد سالیانه‌ی شما بایستی بیش تر از 20000 یورو باشد تا اداره‌ی سفر موافقت خویش را برای سفر کاری به قبرس، اعلام نماید.
 
برای کسانی که ملیت اروپایی ندارند و مرزو بوم آن ها جزئی از کشورهای اتحادیه‌ی اروپا وجود ندارد، یافتن عمل و استخدام در مرز و بوم قبرس پاره ای طاقت فرسا میباشد. شما در حالتی‌که میتوانید در یکی‌از کمپانی‌های قبرس سرگرم به فعالیت گردید که 50 درصد از سهامداران این موسسه را اتباع فرنگی تشکیل داده باشند. متاسفانه محدودیت‌های اداره سفر برای عده ای که ملیت اروپایی ندارند، بسیار شدید میباشد.
 
در صورتی‌که یک شرکت فی مابین‌المللی که در مرز و بوم قبرس به تصویب رسیده میباشد، درخواست فعالیت برای یک کارمند غیر اروپایی دهد، می بایست درخواست خویش را به اداره سفر، ارجاع دهد و هم‌اینگونه می بایست برای درخواست خویش دلایل قانع‌کننده از دارای شرایط بودن کارمند غیر اروپایی ارائه دهد. بعداز تایید اخذ کارمند غیر اروپایی بوسیله اداره‌ی هجرت، تایید صلاحیت شغل و اقامت برای شخص کارمند غیر اروپایی صادر گردیده و ارسال می شود و به‌این شکل شما می‌توانید هجرت کاری به قبرس را در اپ خویش قرار دهید.
 
یک کدام از مسائل اساسی و شایان توجه در گفت و گو هجرت کاری به قبرس، ملازمت خانواده راجع‌به مسافرت میباشد. خانواده‌های عده ای که ملیت اتحادیه‌ی اروپا را ندارند، میتوانند در یک درخواست مستقل که ذیل ضابطه اتحاد خانواده ارائه گردیده است، مبادرت به اخذ اقامت موقت نمایند. میتوانید به یار فرزندانی که تحت 18 سال سن دارا هستند و همسر خویش به میهن قبرس مسافرت نمائید که می بایست دقت داشته باشید بازه فرصت به کار گیری از این جواز یک ساله میباشد. بعداز 1‌سال این جواز برای خانواده‌ی شما منقضی می شود و بعد از آن میتوانی مهاجرت کاری به قبرس شمالی د مبادرت به تمدید نمایید.
 
جواز شغل و جواز خانواده به بازه 7 تا 10 بعد از ارائه درخواست به اداره سفر، فراهم گردیده و به شما تحویل داده میگردد. می بایست اعتنا داشته باشید چندی پیش از نقطه پايان انقضاء مجوزها، مدارک ما یحتاج را تهیه و تنظیم نمائید و به اداره‌ی سفر رجوع‌کنید تا جواز شما تمدید گردد.