مسافرت به قبرس شمالی از روش وصلت
درین طریق، فرد فرنگی بایستی با یک شهروند از قبرس شمالی وصلت نماید و بعد میتواند تحت عنوان همسر این شهروند، درخواست هجرت به قبرس از روش وصلت را بدهد. برای این خواسته، آغاز می بایست فرایند تزویج را طی کرده و تزویج قانونی با یکی‌از شهروندان قبرس شمالی را به تصویب برسانید. بعد بایستی مدارک ما یحتاج را برای درخواست روادیدِ سفر به قبرس شمالی تهیه و تنظیم نمایید. این مدارک مشمول ورقه ها فردی شما و همسرتان، ثابت مالی، تحصیلات و تجربیات کاری شما است. بعداز طی این پروسه، می بایست درخواست روادیدِ سفر به قبرس شمالی را به سفارت یا این که دفتر نمایندگی قبرس در مرزوبوم محل اقامت خویش ارسال کرده و درانتظار پذیرش روادیدِ خویش بمانید. بعد از پذیرش روادید، می توانید به قبرس شمالی سفر نمایید و در آنجا معاش جدیدی را در کنار همسرتان ویزا کاری قبرس شمالی  شروع نمائید.
 
 
هجرت به قبرس شمالی از روش ولادت فرزندان
با اعتنا به مقررات سرازیر در قبرس شمالی، ولادت درین مرز و بوم مبدأ ﺣﻘﻮق ﺷﻬﺮوﻧﺪي میباشد. همان، در شرایطی‌که فرزند شما در قبرس شمالی به جهان بیاید، تحت عنوان شهروند این سرزمین شناخته میشود و شما نیز تحت عنوان پدر و مادر می توانید درخواست اقامت برای خودتان و همسرتان را ارسال نمائید. در‌این حالت، برای هجرت به قبرس از روش میلاد بایستی پروسه نام نویسی فرزند و درخواست اقامت برای خودتان و همسرتان را اجرا دهید.
 
 
مسافرت پناهنده شدن به قبرس
برای هجرت تحت عنوان پناهنده به قبرس، می بایست آغاز درخواست پناهنده شدن خویش را به مقامات پناهنده شدن قبرس ارائه دهید. برای این فعالیت، بایستی به دلیلی رسمی و انسانی دارای شرایط فرارو گریز از مرزوبوم خویش باشید، مانند ترساندن به زندان، شکنجه، آزار رسانی، یا این که انذار به جان شما یا این که خانواده‌تان؛ که‌این مفاد جزو حالت پناهنده شدن در قبرس شمالی است. بعد از ارائه درخواست، فرایند تحقیق آغاز خواهد شد. رسیدگی مشمول گفتگو با شما و رسیدگی مدارک و شواهدی میباشد که احتمالاً برای پذیرش درخواست، ارائه کرده‌اید. نظارت ممکن میباشد زمان مجال متعددی ارتفاع بکشد و در حالتی که که درخواست شما تأیید گردد، شما میتوانید تحت عنوان پناهنده به قبرس وارد گردید. مزایای پناهنده شدن در قبرس دربرگیرنده دسترسی به سرویس ها پزشکی و علم آموزی در دانشکده‌ها و همینطور دسترسی به بازار شغل میباشد. با این هم اکنون، بایستی اعتنا داشت که مراحل پناهنده شدن ممکن میباشد وقتگیر و مالامال سختی باشد و همینطور احتمال رد درخواست نیز وجود داراست.
 
 
هجرت به قبرس از روش تمکن مالی
هجرت به قبرس با تمکن مالی یا این که به عبارتی شیوه خویش حمایتی یکی‌از دیگر از طریق های سفر به مروارید مدیترانه میباشد. در‌این طرز تقاضاکننده بایستی با مدرک ای که به آن تمکن مالی گفته می گردد نماد دهد که بودجه مورد نیاز و یک درآمد اثبات در سال دارااست و همینطور این درآمد نباید متعلق به حضور درخواست کننده در سرزمین مبدا درخواست کننده باشد. درآمد سالیانه ما یحتاج برای مسافرت به قبرس با تمکن مالی برای یک نفر چیزی حدود 10 هزار یورو میباشد که بایستی به دولت قبرس این وجود این درآمد اثبات خواهد شد و برای هرمورد نفر همپا شخص درخواست کننده این مبلغ 5 هزار یورو دیگر ارتقا پیدا می نماید. متقاضی ها عمده و اساسی این شیوه مهاجرتی بازنشستگان می باشند.
 
 
اقامت موقت قبرس
مسافرت به قبرس یا این که به عبارتی اقامت موقت در قبرس شمالی مشمول مقررات مختلفی میباشد. پیش از مهاجرت به قبرس، آغاز بایستی از سفارت قبرس در مرزو بوم خودتان درخواست روادید فرمایید و پس از 8 روز کاری روادیدِ توریستی شما صادر می گردد. این روادید برای 2 هفته صادر می‌گردد که به عبارتی اقامت کوتاه زمان در قبرس است. مدارکی که بایستی پیش از درخواست روادید اقامت موقت مهاجرت کاری به قبرس شمالی  قبرس فراهم داشته باشید:
 
گذرنامه دارای اعتبار
مدارکی که غرض مسافرت شمارا مشخص و معلوم نماید
مدارک هویتی
بیمه طومار مسافرتی
عکس پاسپورتی
 
مسافرت با روادیدِ توریستی به قبرس شمالی
برای مهاجرت و سفر با روادیدِ توریستی به قبرس شمالی، شما می بایست روند ذیل را طی فرمایید:
 
1. درخواست روادید:
آغاز بایستی روادیدِ توریستی را از سفارت یا این که دفتر نمایندگی قبرس شمالی در میهن خودتان درخواست نمایید. برای درخواست روادید، بایستی داده ها فردی، داده ها گذرنامه و اپ سفرتان را ارائه فرمائید.
 
2. پرداخت هزینه روادید:
بعداز تأیید درخواست روادید، می بایست هزینه روادید را پرداخت نمایید. هزینه روادیدِ توریستی برای هر شخص متعدد میباشد و به تعداد روز اقامت شما در قبرس شمالی بستگی داراست.
 
3. اخذ روادید:
بعداز پرداخت هزینه روادید، بایستی در انتظار اخذ روادیدِ خویش باشید. روادیدِ توریستی به صورت یک ورقه یا این که برچسب در گذرنامه شما قرار میگیرد.
 
4. ورود به قبرس شمالی:
بعد از اخذ روادید، می توانید به قبرس شمالی مسافرت فرمائید. در فرودگاه قبرس شمالی، بایستی گذرنامه خویش و شیت روادیدِ توریستی را به مقامات مرزی آرم دهید. بعداز نظارت مدارک، به شما اذن ورود به قبرس شمالی داده می شود.
 
هجرت با روادیدِ توریستی برای کسانی مطلوب میباشد که به مقطع محدودی میخواهند در قبرس شمالی باشند؛ برای مثالً برای تفریح، بازدید از خانواده و دوستان یا این که جاری ساختن شغل های خاصی مانند جلسات کاری یا این که بازدید از جاذبه‌های توریسم. با این اکنون، با روادیدِ توریستی نمی‌توانید در قبرس شمالی شغل نمائید و می بایست برای عمل کردن یا این که اقامت بلندمدت، از طریق‌های دیگری به کارگیری نمایید.