فرایند اخذ ویزای شغلی قبرس شمالی
روند کلی حصول و دریافت ویزای شغلی قبرس شمالی به گستردن ت ویزا کاری قبرس شمالی حت می‌باشند.
روند اخذ ویزای شغلی قبرس:
 
مدارک مایحتاج را می بایست تهیه و تنظیم کرد
رابطه برقرار کردن با سفارت یا این که دفتر نمایندگی قبرس
مشارکت در گفتگو‌ها و تهیه و تنظیم و مهیا کردن مجموع مدارک ما یحتاج برای گفت‌و‌گو
بعد از مدتی درصورتی‌ که با دریافت روادیدِ شخص موافقت گردد به آن فرد جواب مثبت برای صدور روادید از طرف سفارت‌منزل داده می شود و همینطور در شکل رد درخواست جواب عدم صدور روادید به شخص داده میشود.
به زمان ۵ الی ۱۰ روز نیاز میباشد تا داده ها شخص پردازش شوند و روادید برای آن صادر گردد. در شکل اخذ روادید می‌اقتدار به میهن قبرس شمالی مهاجرت کرد.
اشکال ویزای شغلی در مملکت قبرس شمالی
دو نوع از اشکال ویزای شغلی در مرزو بوم قبرس شمالی را بیان خوا هیم کرد.
 
روادیدِ جواز عمل
درواقع روادیدِ جواز فعالیت به اشخاص فرنگی که اهل مرزوبوم قبرس نیستند داده می‌گردد. این روادید معتبر برای بازه بسیار کوتاهی است، برهه زمانی اعتبار این روادید یک ماه می باشد.
 
روادیدِ تاسیس یا این که فعال‌ساز‌ی یک استحصال‌وکار
این روادید به اتباع فرنگی و سرمایه‌گذاران فرنگی که به‌ مراد فعال‌سازی و تاسیس یک استخراج‌ و عمل به قبرس آمده‌اند، داده می گردد. در صورتی این اشخاص یا این که سرمایه‌داران، سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و فعال سازی استخراج‌ و فعالیت داشته باشند، روادیدِ یک ماهه یا این که سی روزه به آن ها داده می‌گردد.
وضعیت دریافت اقامت قبرس با ویزای شغلی قبرس 2021
از سال 2019 به خصوص با سرایت کرونا، اقتصاد کل کشورها ذیل اثر قرار گرفت. قبرس نیز از این مورد مستثنا خلا. بالا رفتن نرخ بیکاری و رکود اقتصادی تا حدی موقعیت تقاضاکنندگان فعالیت در‌این مرزوبوم را ذیل اثر قرار اعطا کرد.با این هم اکنون مدام برای اشخاص دارای تخصص و با مهارت درین مملکت نیاز میباشد. قبرس با ورود پرسنل در میان المللی، سود‌ وری و کارآیی تولیدی مرز و بوم را ارتقا داده، و صاحب خانه بخش اعظمی از متخصصین فرنگی بوده میباشد. قبرس سالانه به تعداد متعددی از متخصصین فعالیت فرنگی، ویزای شغلی اعطا کرده، که در‌این سرزمین درگیر به فعالیت شوند. در‌این راستا تقاضاکننده مکلف به اگاهی از وضعیت این روادید و اعطای مدارک موردنیاز خواهد بود.
 
مجموعاَ برای فعالیت در قبرس، شما نیاز به یک توصیه فعالیت از سمت یک کارفرمای قبرسی را دارید. که‌این توصیه را یا این که خویش یافته اید(جاب سیکر).یا این که این توصیه از سمت صاحبکار به شما بوده میباشد(جاب آفر). موقعیت دریافت ویزای شغلی در قبرس شمالی و جنوبی شبیه است. البته در بعضی مورد ها این زمینه تفاوتهایی هم دارااست. عالی میباشد برای تصمیم گیری خوب و منطبق شرایطتان با این مرزو بوم، از موقعیت کاری قبرس شمالی و  مهاجرت کاری به قبرس شمالی جنوبی بیشتر باخبر گردید.
 
گونه های روادیدِ کاری در قبرس
در کل روادیدِ این سرزمین نیز به دو گروه تقسیم می‌شود.که در پایین اسم بردیم.ولی با اعتنا به تفاوتهایی که فی مابین قبرس شمالی و جنوبی وجود داراست، قصد تحقیق بیشتر این مفاد را داریم.
 
دریافت ویزای شغلی از روش توصیه شغلی(job offer)
در‌این‌صورت طبق مقررات اتحادیه اروپا،کارفرمای قبرسی به برهه زمانی 3 ماه،فعالیت متبوع را اطلاع رسانی میکنند.در شکل یافت نشدن نیرو،گشوده هم 3 ماه دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا اطلاع رسانی را تمدید میکنند.در شکل نبودن نیرو،صاحب کار می‌تواند از نیروهای فرنگی دیگر به ره پیروزی. این مسیر دشواری های متعددی دارااست و عالی میباشد که از مراجعه حضوری برای یافتن فعالیت به کار گیری فرمائید.
 
دریافت ویزای شغلی از روش جست و جوی بار شغل(job seeker)
در ای وضعیت،دستکم مدرک کارشناسی در حرفه ای که عمل لازم آن در لیست باشد نیاز میباشد. افراد دارنده روادیدِ جست و جوی بار فعالیت،6 ماه مهلت دارند تا فعالیت بر طبق با فن تحصیلی و متبوع خویش را بیایند.بعد از یافتن شغل، روادیدِ جستجوی کاری آنان به ویزای شغلی تبدیل می گردد.قبرس این روادید را نداشته اما مسیر قابل قبولی چهت نیل به کشورهایی مثل اتریش، آلمان میباشد که نرخ بیکاری آن‌ها ذیل 4% میباشد.