فوق‌ دیپلم در قبرس شمالی
گواهی فوق دیپلم بعداز نقطه نهایی توفیق‌آمیز دو سال علم آموزی در دانشکده بصورت آحاد‌وقت صادر می شود. مدارک کاردانی به‌طورکلی ماهیتی عملی دارا هستند و دانشجویانی که با میانگین قابل قبول سوا‌ التحصیل می شوند، به برهه زمانی کارشناسی شیوه پیدا ویزا کاری قبرس شمالی  خواهند کرد.
 
برهه زمانی کارشناسی در قبرس شمالی
دوران زمان‌های کارشناسی چهار سال میباشد. علم آموزی در بازه زمانی مدرک کارشناسی به انگلیسی هم امکانپذیر میباشد. نکته دیگر این که‌این که شما نیازی به اخذ گواهی گویش ندارید. صرفا کافی میباشد برای دانش گاه متبوع درخواست بدهید، بعد از آن زمان لهجه را در آنجا طی نمائید.
 
بازه زمانی فوق لیسانس در قبرس شمالی
عصر‌های فوق لیسانس اکثر وقت ها دوساله میباشند و مستلزم نقطه پایان‌طومار می باشند که می بایست در یک امتحان شفاهی از آن حفاظت گردد. درخواست کنندگان برای خارج از‌التحصیلی می بایست دست کم نمره ۲٫۵ را اخذ نمایند. اگرچه می‌قدرت سوای ارائه نقطه نهایی‌ طومار لیسانس ارشد را اخذ کرد. در این‌حالت شخص می بایست ترم‌های بیشتری را بگذراند و یک پروژه در ارتباط با حرفه تحصیلی خویش فراهم نماید.
 
زمان دکترا در قبرس شمالی
مدارک دکترا مستلزم نمره دست کم ۳٫۵ و ارائه و پشتیبانی از نقطه پايان‌ طومار می باشند. همینطور درخواست کننده می بایست قبل از کمپانی در امتحان شفاهی، نوشته‌علمی‌ای در ارتباط با قضیه رسیدگی خویش در یک ژورنال در میان‌ المللی داشته باشد. مخارح علم آموزی مقاطع فوق لیسانس و دکترا در قبرس شمالی نسبتاً در میان ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو هست.
 
سیستم نمره دهی در قبرس شمالی
سیستم نظارت در قبرس شمالی از سیستم نمره دهی ایالات متحده تبعیت می‌نماید. در وضعیت کلی، اخذ میانگین ۲ و فراتر قبولی میباشد. دانشجویی با میانگین میانگین صعودی به طور تقریب ۳.۵ یک دانشجوی ممتاز بشمار می آید.
 
هزینه های علم آموزی در قبرس بادرنظر دریافت کردن دانشکده و شهر موردنظر، تفاوت دارااست. گرچه همگی این هزینه های در مقایسه با بقیه کشورها اکثر زمان ها ‌به‌صرفه‌خیس میباشد. واحد سنجش شهریه به نوع نرم‌افزار تحصیلی و برهه زمانی‌زمان آن بستگی داراست. به همین جهت، این زمینه که شما مستقیما از موسسه یادگرفتن موردنظر خویش برای اخذ داده ها بیشتری درباره شهریه‌ها و پرس‌وجو از مداقه بالایی برخوردار‌است.
مخارج تحصیلی در قبرس شمالی
هزینه های علم آموزی در قبرس شمالی بوسیله دانش کده‌ها مشخص و معلوم می گردد. هزینه های هر ساله علم آموزی در دانشکده‌های قبرس بطور معدل برای مقاطع کارشناسی از حدود ۳۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ یورو متغیر میباشد. در‌صورتی‌که قصد دارید در زمان‌ی تحصیلات تکمیلی سرگرم به علم آموزی گردید، بایستی پولی در میان ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو بپردازید. از سوی دیگر علم آموزی در حرفه‌های پزشکی و دندانپزشکی، یه خرده پرخرج‌خیس می‌باشند و معمولا میان ۱۰۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ یورو برای شما هزینه خواهد داشت. در غایت هزینه های علم آموزی در زمان دکترا در قبرس شمالی، بطور معدل ۷۰۰۰ یورو یا این که بیشتر تقریب زده میشود. در صورتی‌که قصد دریافت روادیدِ قبرس شمالی از نوع تحصیلی را دارید بایستی به نکته ذکر شده قطعا مهاجرت کاری به قبرس شمالی دقت داشته باشید.
 
گونه های مجوزهای کاری برای اخذ روادیدِ قبرس شمالی
در قبرس می توانید به اخذ مجوزهای گوناگون مبادرت به کار و بیزنس فرمائید که درپی به معرفی بعضی از این مجوزها می پردازیم.
 
جواز بیزنس
تایید صلاحیت تجارت منحصربه‌فرد آن تیم از کسانی میباشد که اذن اقامت رسمی در سرزمین قبرس را دارا هستند؛ مثلا شخصی صاحب و مالک منزل‌ای دراین سرزمین باشد يا با يک شهروند قبرسی ازواج نماید، بصورت اتوماتیک تایید صلاحیت تجارت برای وی صادر می‌گردد.
 
تایید صلاحیت شغل استخدامی
متقاضیانی که شرايط ما یحتاج را برای اخذ قبرس دارا هستند، میتوانند به یاری قوانين قاضی اوضاع و احوال گردیده بر این مملکت، جواز فعالیت استخدامی را اخذ کرده و وضعیت استخدام در قبرس را برای خویش مهیا نمایند. این مدارک اکثر وقت ها پس اجرا تست‌های پزشکی مایحتاج صادر میگردند و بعد از پذیرش همگی مفاد روادیدِ قبرس شمالی به تقاضاکننده اعطا می گردد.