بازار شغل مرزو بوم قبرس
درحال حاضر که متوجه شدیم یک‌سری نوع روادیدِ کاری قبرس وجود دارااست و چه مدارکی جهت دریافت روادیدِ کاری قبرس نیاز میباشد، قصد داریم در‌این نصیب بازار فعالیت سرزمین قبرس را آیتم نظارت در اختیار بگذاریم. مشاعل متعددی در قبرس گزینه دقت می‌باشند و بیشتر برای این مشاغل درخواست شغل وجود دارااست. این عمل ها عبارتند از: مهندسی آی تی، نگارگری ساختمان، مهندسی مکانیک، اشپزی، آرایشگری، پرستاری، نگارگری ساختمان، داروسازی، رئیس فروش، دندانپزشک، مهندسی صنعت های ویزا کاری قبرس شمالی ، حسابداری و … .‌
 
البته یک نکته حائض اهمیت درباره مملکت قبرس این میباشد که بزرگنرین معیار سهام ایجاد ناخالص داخلی در میهن قبرس مرتبط با صنعت توریسم میباشد. همان به جهت حالت خاص و فضای ویژه این سرزمین، گردشگران متعددی به قبرس هجرت می نمایند. از این رو درصورتی که شخصی بتواند به گویش های مرسوم قبرس احاطه داشته باشد، می‌تواند شرایط های کاری بیشتر و بهتری برای خویش جلب نماید. در این باره مشاغل متعددی وجود دارااست مثلا مشاورین املاک، سرویس ها، حمل و نقل دریایی، شاخه انرژی و … .
ترازو حقوق و دستمزد در مرزوبوم قبرس
یکی‌از نکاتی که برای مسافرت به یک میهن می بایست مد لحاظ گرفته گردد، واحد سنجش دستمزد دریافتی میباشد. یقینا نیزان دستمزد دریافتی با دقت به حالت هر شخص، ترازو تحصیلات، نوع عمل و … متعدد خواهد بود. البته لیستی که ما از ترازو حقوق و دستمزد ارایه می‌دهیم به صورت معدل در حیث گرفته شد‌ه‌است. در مرزوبوم قبرس دستمزد دریافتی یک حسابدار، سه ازار و سیصد یورو در ماه میباشد.
 
دستمزد دریافتی برای آرایشگر سه هزار و صد یورو در ماه، عکاسی دو هزار و هشتصد یورو در ماه، بانکداری سه ازار و هشتصد یورو در ماه و .. . دستمزد سالیانه یک مهندس آی تی ۵۴ هزار یورو، بازاریابی چهل و پنج هزار یورو، نماینده قانونی سی و خیر هزار یورو، رئیس اقتصادی یازده هزار یورو، مدیریت هتل چهل و پنج هزار یورو و … .‌
 
طرز یافتن عمل در قبرس
همان گونه که در قسمت های پیشین نوشته‌علمی گفتیم، برای عمل در قبرس‌ می بایست از طرف یک صاحبکار یا این که کمپانی قبرسی دعوت طومار اشتغال به فعالیت داشته باشید. ولی کشف کردن عمل درین مملکت خویش میتواند چالشی والا باشد. البته خوشبختانه راه و روش های متعددی برای یافتن فعالیت در قبرس وجود داراست که در‌این نصیب به آنها اشاره میکنیم.
 
برای یافتن فعالیت در قبرس به طور غیر حضوری میتوانید از روش تارنما های شغل یابی مبادرت نمائید. زمان های شغلی اکثری در‌این تارنما ها وجود داراست که کارفرمایان برای استخدام شخص متبوع خویش اعلام کرده اند. شما می‌توانید با اعتنا به رزومه فردی تان برای این فعالیت ها مبادرت فرمائید. در صورتی پدیرفته شدید و برای شما دعوت طومار ابلاغ شد، بعداز پنج سال اقامت درین مرزو بوم و پرداخت مالیات، میتوانید اقامت دایم قبرس را اخذ فرمائید. بعضی از وبسایت های شغل یابی قبرس عبارتند از : KARIERA, CYPRUSJOBS, ERGODOTISI, CYPRUSJOBCENTER, CYPROSEMPLOYMENT و … .
 
روادیدِ هم پا برای متقاضی ها عمل در قبرس
یک کدام از سوالاتی که ممکن میباشد برای درخواست کنندگان ویزای شغلی در قبرس پیش بیاید این میباشد که : آیا آمکان این وجود دارااست که خانواده در قبرس به شخص ملحق خواهد شد؟! در‌این نصیب قصد داریم این موضوع را نظارت کنیم. روادیدِ هم پا نیاز به حالت خاصی دارااست. اولیه این که فرد بایستی برای دو سال اقامت رسمی در مرز و بوم قبرس داشته باشد. همان شخص بایستی اقامت موقت این مرزو بوم را داشته باشد تا بتواند برای همسر و فرزندان تحت هجده سال خویش روادیدِ یار بگیرد.
 
اما دولت مرزوبوم قبرس به جهت وقتگیر بودن این فرصت، قانون ها خاصی جاری ساختن کرده که طبق آن، اشخاص درخواست کننده میتوانند پایین موقعیت خاصی برای ملازمان خویش مبادرت نمایند. برهه زمانی فرصت روادیدِ همدم یک ساله میباشد و بعد از 1‌سال نیاز به تمدید دوباره داراست. نکته قابل توجه دیگر این میباشد که در شرایطی که فردس که در قبرس مشعول به شغل گردیده در شرکتی عمل نماید که تایید صلاحیت استخدام اتباع فرنگی را داشته باشد، لزومی به گذراندن دو سال برای پیوستن خانواده خویش ندارد. نکته قابل توجه دیگر این میباشد که همسر شخص تقاضاکننده می بایست بالای بیست و 1‌سال سن داشته باشد تا به وی روادیدِ یار مهاجرت کاری به قبرس شمالی  وابستگی گیرد.